Att åka på paus

..var jättebra, och uttrycket jag myntat "att åka på paus" är ju superbra och något jag helt enkelt vill sprida till världen! Att åka på paus, liksom att åka på semester eller att åka på SPA, är något som man mår bra av och som helt ospeciferat innebär att man reser nånstans och tar paus från allt som inte är så paus-artat. Frågan är om man ändå kan åka/vara på paus hemma fast man inte är borta? När jag diskuterade pausandet med Elias skrattade han när jag sa att jag vill åka på paus hela livet. Det var ju så härligt. Men det klart, och det känner jag väldigt tydligt nu när jag är hemma igen, att det är nån speciellt med att vara borta och ledig, till skillnad från hemma och ledig. Man kan nog inte vara på paus på samma sätt hemma. Men trots det är det precis det jag försöker. Att vara på paus i min tillvaro. Men ändå försöka integrera det med resten av livet, eftersom jag, ju, inte är helt ledig.

Ja, det är lite klurigt det där. Hur som helst, hade jag det jättebra i min paus-tillvaro i Dalarna. Förutom att ha det most utterly, fabulously, remarkably (och många andra posh upperclass English-adjektiv) helt enkelt jätteroligt tillsammans med Thorbjörn och Magnus, så fick jag även komma ut massa i naturen, bla en härlig utflykt till ett berg och flera skogspromenader, samt uppleva fröjderna i att hugga ved! Och till min stora glädje fick jag dessutom diplom för min insats, närmare bestämt det "Magnus-Thorbjörnska Bragdpriset för en storartad insats inom den mångfacetterade färdigheten vedklyvning" för att jag "med stor iver, ihärdighet och talang lärt sig att hantera klyvyxan i dess olika storlekar och bemästrar numera den höga konsten att med ett slag klyva überstora bamseklabbar, från björk till furu". Hahaha - jättekul ju! Tack Magnus och Thorbjörn för denna fina utmärkelse - jag känner mig ärad! :D

Och inte att glömma så har jag också firat påsken! Ätit mumsgod påskmat, letat påskägg högt och lågt i trädgården, och upplevt den Zimmermanska traditionen att på påskdagens morgon kliva upp typ svintidigt (05.15) för att i tystnad vandra iväg till en källa och där innan solens uppgång dricka av det heliga vattnet, i förhoppning om att bli vacker. :)

Och nu, vill jag fortsätta vara på paus och inte alls ta tag i den där hemtentan som väntar, eller alla jobbiga beslut som måste tas för att administrera sommar och höst. Glass i solen, någon?

image10
Thorbjörn, jag och Jesper

image11
Sara, Thorbjörn, jag och Magnus i utsiktstornet

image13
Fin utsikt från Bispberget

image12
Magnus gjorde ett örhänge av is till mig (för att sedan trycka ner det i kragen - bah!)

Kommentarer
Postat av: Tyska skolan

JA! Visst var det fint! Att åka på paus är definitivt ett bra koncept, och jag är glad att det fungerade så väl. Roligt att du gillade att vara där uppe med hela familjen Uller?
Att känna sig som att vara på sommarlov när man var barn är ju inte direkt något man åstadkommer med vem som helst, och tack vara er båda fick vi det så bra! Ihr seid verrueckt helt enkelt!
Om du vill följa upp din skogshuggarutbildning finns det en ledtråd någonstans här? (okej, inte direkt rallykvalité, men men).

Postat av: Carquote7

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2008-01-19 @ 02:43:55
URL: http://carquote7.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback