Idéerna sprudlar!

Mmm.. Tentan är över och gick till och med bra. :) Så bra och rolig var kursen att jag tror att jag nu åste läsa FEK B.. Mer maknadsföring och organisation - är superkul och dessutom känns det så himla relevant för yrkeslivet som gläntar på dörren. Så... det var kanske inte min sista salstenta trots allt... hehe...

Nu sprudlar idéerna om framtiden, både den nära och den mer avlägsna. Var och flöt idag hos min mentor (läs om denna djupavslappningsmetod på
www.sans.se) och samlade tankarna lite. Fick en superbra idé om att mind-mapa min tankeverksamhet, så idag har min kreativa sida fått rejält utlopp i en fin färgkodad mind-map med allt som rör sig i mitt huvud fint temasorterat och med något som ska likna ett självporträtt i mitten. :D
Kreationen sitter nu på min dörr, och som Sanna påpekade är det så smidigt nu när den sitter där och "sorterar" åt mig, att jag behöver ju inte tänka själv alls mer! haha..

Ikväll har jag ätit god middag hos Carl och varit på bio - tack, det var en superbra födelsedagspresent! :)Jag kan rekommendera Departed, den var klart sevärd. DOCK, efter en hel films uppbyggande av vissa antaganden om ett "amerikanskt lyckligt slut" kan man bli besviken.... *mummel...*

På vägen hem från bion mötte jag Sanna och tog med henne hem.. haha.. ;) Kunde något toppa denna trevliga kväll var det detta bidrag: En nära vän att umgås med, en kopp kvällste, några ljus och Stacey Kent i bakgrunden... 

Livet är fint. :)


Kommentarer
Postat av: Wagnus

Mmm, toppa med levande ljus, mysjazz och filtar, med en lagom sentimental romantisk film i bakgrunden och ett sällskap med ögon att drunkna i så att filmen försvinner som en omfamnande kuliss... Blir SÅ GLAD att höra att mina käraste vänner är lyckliga!

Älskar lyckliga slut.

Postat av: Wagnus

Mmm, toppa med levande ljus, mysjazz och filtar, med en lagom sentimental romantisk film i bakgrunden och ett sällskap med ögon att drunkna i så att filmen försvinner som en omfamnande kuliss... Blir SÅ GLAD att höra att mina käraste vänner är lyckliga!

Älskar lyckliga slut.

2007-03-02 @ 12:50:45
URL: http://mkw.blogg.se
Postat av: Wagnus

Livet _är_ fint.

Jag satt en resa mellan Göteborg och Örebro och sneglade ut över Närkeslätten i snöskimrande solnedgång. Jag tänkte: varför skulle man vilja dö från en sådan vacker värld?

Men så satt jag över en kopp te med mycket kära vänner, utan att säga ett ord, och utan att egentligen göra någonting. Och samma känsla infann sig.

Och vet du, jag älskar lyckliga slut.

2007-03-03 @ 00:22:44
URL: http://mkw.blogg.se
Postat av: Quinctilis

Grattistill tentan! Jag vill också flyta. :)

2007-03-08 @ 18:46:00
URL: http://quinctilis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback