Friluftshelg och lite dans

Vilken härlig helg jag haft! Jag hade bestämt sedan länge att om vädret tillät skulle detta bli ett riktig friluftshelg, och det blev det också, i alla fall friluftslördag! Större delen av gårdagen var jag ute och paddlade kajak med en kompis Håkan. Vi paddlade från Graneberg/Flottsund till Vårdsätraviken för lite matsäckspaus på en grön slätt i solen, och sen tillbaka. Inte så lång tur, men årets premiärtur för mig och som jag har längtat efter att få guppa fram på vattnet -nästan så nära man kan komma utan att vara i! :) När jag kom hem ringde pappa som sa att han stod ute i en gullviveäng som jag var tvungen att se innan den blommar bort, så jag kastade mig på cykeln ut till en fornminnesplats norr om Gamla Uppsala. Det var verkligen hav av gullvivor.

Jättevackert. Och överhuvudtaget en fin plats. Satt där och åt matsäcksmiddag medan solen dalade. Det var jättetrevligt! Nu kan man ju tro att detta räcker för en dag, men icke. ;) Inte om det finns live-jazz och socialdans nånstans i stan! Sent på kvällen mötte jag därför upp med Carl och andra värmlandskorister och dansade loss massa foxtrot och en smula charleston med.

Även idag bjöd på dans och utomhusaktiviteter - i kombination. :) Swingkatten har varje sommar så kallad Bryggdans i stadsparken och idag var premiär. Vi var ett litet gäng som dansade lindy/charleston på bryggan invid Fyrisån till medhavd cd-spelare - helmysigt! :D

image18
Å vilken härlig kajaktur det var! Det kanske ser molnigt ut, men det var bara massa sol faktiskt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback