Gotlandsresa och hemma igen

Jo, jag tog en sväng till Gotland och därför har det varit tyst ett tag. (Plus att bredbandsbolagets dosa gick sönder innan jag åkte för -vad är det nu?- fjärde gången... Men nu har vi internet igen och jag är hemma. :) Gotland var dock grymt. Var där nästan en vecka vilket avslutades med en fantastisk körhelg med Gotlands nationskör som jag tillfälligt hoppat in i. Vi bodde i stugor vid havet (Gustavsvik) och hann med både grillkväll och allmänna get-together-aktiviteter, roadtrip till Fårö med bla. härlig lunch bland raukar, konsert i en fullsatt (!) Bro kyrka, middag och partykväll på Munken, rundvandring i Visby sista dagen och allmänt mys och massa upptåg och skratt. Vi hade det kort och gott jättebra! Och dessutom pangväder. :D
Finfina bilder och en och annan knasig video.

Kanske just för att det var så bra vaknade jag i morse med värsta post-Gotland-deppan. Dessutom regnade det och var grått. Och allt kändes tungt och svart. ..Det kan också ha berott på en liten (läs stor) släng av sista-minuten-beslutsångest. Idag var sista ansökningsdagen till den där häftiga fjäll- och vildmarksledarutbildingen i Dalarna och samtidigt den dagen jag skulle lämna in de underskrivna papprena om att åka till Freiburg i höst. Det kändes svårt. MEN - jag har nu tagit mitt beslut och undanber mig alla kommentarer som inte stöder det tagna beslutet. ;) Åker alltså -som planerat - till Freiburg i höst. ..Så kan jag gå den häftiga fjäll- och vildmarksledarutbildningen nästa höst! :D Och nu börjar det kännas kul med Tyskland igen; får resa, bo i en varm och solig stad, läsa enbart roliga kurser (!), träffa massa nya spännande människor, lära mig tyska ordentligt mm mm, och framför allt, ut i naturen ska jag!

Å så har jag firat pappas 65-årsdag idag med en trevlig middag. Och i allmänhet haft en jättebra dag när det där beslutet väl var taget. Så nu ska det bli min nya sport att träna på att ta beslut, hehe.. ;) Men faktiskt, kom nämligen på att min förmåga att skaffa alternativplaner är ett undvikande beteende för att att slippa beslutstagande, vilket gör att jag egentligen bara skjuter upp besluten mycket längre! Det var en lärorik insikt. Som Sanna en gång skrev "ingen ångest mer!". :)

Kommentarer
Postat av: Korneliusella

Really great site man!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback